Netanyahu Didn't Pay for Any of His Travel While Out of Office, Says Journalist

Raviv Drucker, the journalist behind Channel 10's 'Bibi-Tours' investigative report in 2011, publishes list of trips taken by the Netanyahu family between 1999 and 2001.

GPO

Not one of the trips on a list detailing the travel of the Netanyahu family between 1999 and 2001 was paid for by the Netanyahu couple, according to journalist Raviv Drucker.

The list, which Drucker says was compiled by the Prime Minister's Office, was published on Drucker's blog on Monday. It details dozens of trips by Netanyahu and his family, including – crucially – who financed the travel

Drucker was the reporter behind the "Bibi-Tours" investigation, a 2011 exposé by Israel's Channel 10 TV channel

"Because the travel and connections of Benjamin Netanyahu while he was a 'worried citizen' are back in the news," Drucker wrote on his blog, "I want to reveal a pretty amazing document."

"I didn't find a single trip among the dozens on the list which was paid for by the couple," Drucker writes.

Meir Habib, a French confidant of Netanyahu, sponsored several of the trips, on one of which Netanyahu may have spent time with Arnaud Mimran, Drucker says.

Mimran, who is currently on trial for fraud in France, recently told the court that he had donated one million euros to one of Netanyahu's election campaigns. The Prime Minister's Bureau said on Monday that Netanyahu had received $40,000 from Mimran in 2001, at a time when he didn't hold public office.

Drucker stresses that Netanyahu was a private citizen at the time of the trips listed. As such, the Netanyahu family "is allowed to receive money from whoever they want and however much they want, as long as it is not connected to things that were done when Netanyahu was prime minister or out of the expectation that something will be done in the future, on his return to public service."