Time magazine video
Text size
related tags
Reuters
Israeli troops near the Gaza border, August 3, 2014. Photo by Reuters

Time magazine on Sunday retracted allegations that Israeli soldiers harvested and sold Palestinian organs.

The magazine deleted the allegations from a two-minute video on its website about the Israel Defense Forces, writing at the end, “Correction: The original version of this video cited a contested allegation in a 2009 Swedish newspaper report as fact. The allegation has been removed from the video.”

The video, titled “The IDF: A look inside Israel’s powerful military,” said the “IDF is not without controversy,” reporting that “in 2009 a Swedish report came out exposing some Israeli troops of selling organs of Palestinians who died in their custody.” The video was published in an article dated August 23, 2012.

According to the watchdog website Honest Reporting, “The reference is to a completely made up tabloid-style article in an obscure Swedish paper that even the author admitted was not based on any evidence.”

The allegation appeared in the Swedish newspaper Aftonbladet. Of the allegation, the author of the piece said, “whether it’s true or not – I have no idea, I have no clue,” according to Honest Reporting.